教授・教員紹介

マイケル ブランセ

准教授

Unreal Engineを用いたゲームデザインの研究者

学位

博士(芸術工学)

担当科目

リアルタイムコンテンツⅠ・Ⅱ、ゼミ

プロフィール

オランダのユトレヒト芸術大学を卒業したマイケル・ブランセは、九州大学で博士号を取得するために日本に渡り、主にゲームデザインとインタラクションデザインを専門に2015年に卒業した。以来、マイケルはゲーム史とゲームデザインの方法論の研究を続け、現在進行中の研究は、ゲーム世界の物語の可能性を調査することを目的としており、主にADADAやHCIIなどの国際学会に発表している。最近では、マイケルの代替ボイドシミュレーションに関する研究が、ADADA+CUMULUS 2021でExcellent Presentation賞を受賞していた。教師としては、主にリアルタイム技術、特にUnreal技術を使用したゲーム開発およびゲームアートの教育に力を注いでいる。趣味としては、ゲームを作ったり遊んだりするのが好きである。

主な著書・論文・実績等

論文 :

  • Michael Brandse. Conveyance of Narrative Through Digital Game Environments. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). 2022. 13334 LNCS
  • Michael Brandse. The shape of challenge: Using affordance design to create challenge within games. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). 2017. 10289 LNCS
  • Brandse, M., Tomimatsu, K. Challenge design and categorization in video game design. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). 2014. 8518 LNCS. PART 2
  • Brandse, M., Tomimatsu, K. Using Color Guidance to Improve on Usability in Interactive Environments. Communications in Computer and Information Science. 2014. 434 PART I
  • Brandse, M., Tomimatsu, K. Empirical review of challenge design in video game design. Communications in Computer and Information Science. 2013. 373. PART I

MISC:

  • Michael Brandse. Conduction of Real-time Usability Testing in a Post COVID-19 Environment. ADADA+CUMULUS 2021 Proceedings of the 19th annual conference of Asia Digital Art and Design Association. 2021
  • Michael Brandse. Bouncy Boids – Moving boids using non-conventional movement methods in a real-time environment. ADADA+CUMULUS 2021 Proceedings of the 19th annual conference of Asia Digital Art and Design Association. 2021
  • BRANDSE Michael. ゲーム研究におけるゲーム開発の選択肢の歴史. DHU Journal. 2021. 8
  • BRANDSE Michael. ストレスでAIエージェントの行動を駆りたてることのプロトタイピング. DHU Journal. 2020. 7
  • Brandse Michael, Tomimatsu Kiyoshi. The effect s of Color Contrasts on Users of Digital Environments. International Journal of Asia Digital Art and Design Association. 2015. 19. 2. 35-44

関連URL

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本気で夢を追うって
簡単じゃないんだってマジで

これから先、諦めたくなる瞬間が
かならず来る
もちろんおれにもくる

でも、その夢を実現できたら、
きっと「最高だ!」って思えるんだよ

だから、とにかく一歩踏み出す
その選択が正しいかなんて、
今の時点じゃ誰にも分かんないし

最終的に、自分の道は、
自分で選ぶしかないでしょ!

みんなを生きるな。
自分を生きよう。

本気で夢を追うって
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これから先、諦めたくなる瞬間が
かならず来る
もちろんおれにもくる

でも、その夢を実現できたら、
きっと「最高だ!」って思えるんだよ

だから、とにかく一歩踏み出す
その選択が正しいかなんて、
今の時点じゃ誰にも分かんないし

最終的に、自分の道は、
自分で選ぶしかないでしょ!

みんなを生きるな。
自分を生きよう。